بلین

موتور آسانسور گیرلس چیست؟

آسانسور جزو تجهیزات اصلی ساختمان‌ها محسوب میشه که امروزه ساختار پیشرفته‌تری نسبت به گذشته داره. همونطور که می‌دونین، موتور از قطعات اصلی آسانسور به حساب میاد و در چند نوع مختلف ساخته می‌شه. موتور آسانسور گیرلس، بدون گیربکس کار می‌کنه و قطعات مختلفی داره که در ادامه به اون‌ها اشاره می‌کنیم.

اجزای موتور آسانسور گیرلس

همونطور که اشاره کردیم، موتور آسانسور گیرلس، از جمله قطعاتیه که بدون گیربکس کار می‌کنه و به طور کلی باید بگیم که این نوع از موتورها نسبت به موتورهای گیربکس‌دار، راندمان بیشتری دارن. امروزه فناوری‌های جدیدی در ساخت این موتورها پیاده شده که اون‌ها رو پیشرفته‌تر کرده.

اجزای این نوع موتور شامل فلانژ، براکت، انکودر، یاتاقان، ترمز، فلکه کششی، ورقه استاتور با سیم پیچی، جعبه ترمینال بدنه موتور و غیره هستن. به عنوان مثال فلکه کششی باعث میشه که فاصله بین خودرو و وزنه تعادل افزایش پیدا کنه. از طرف دیگه این قطعه حرکت سیم بکسل رو هدایت و تنظیم می‌کنه.

انکودر هم یکی دیگه از اجزای موتور آسانسور گیرلسه که اندازه‌‌گیری سرعت و همینطور قابلیت کنترل دقیق آسانسور، از کاربردهای اون به حساب میاد. در کل باید بگیم که انکودر در حفظ امنیت آسانسور نقش خیلی مهمی داره. استاتور هم اغلب داخل قسمتی که به بدنه موتور متصله، نصب می‌شه. فضایی که بین قسمت استاتور و قسمت نصب شده وجود داره، ممکنه با استفاده از یک ماده پر کننده رسانای حرارتی برای هدایت کردن گرما به شکل کامل پر بشه.

راهنمای خرید موتور آسانسور گیرلس

مشتریان عزیزی که قصد خرید موتور آسانسور گیرلس رو دارن، باید بدونن که در درجه اول کیفیت تضمین شده این قطعه، اهمیت داره و باید به اون توجه کنن. به عنوان مثال ورقه‌های استاتور که برای این گونه از موتورها استفاده می‌شن، باید از لحاظ کیفیت درجه یک باشن.

توجه داشته باشین که در کل براکت، شفت و محافظ سیم بکسل‌ها در این موتورها متفاوت هستن. طراحی موتور هم باید به شکلی باشه که سروصدای کمی ایجاد کنه؛ پس حتماً به این نکته هم توجه داشته باشین. یکی از نکاتی که باید موقع خرید مد نظر داشته باشین، اینه که نصب این مدل موتورها مسلماً نیاز به تخصص داره و شاید استفاده از اون‌ها در مکان‌هایی که آلودگی زیادی دارن، مناسب نباشه. در نهایت توصیه می‌کنیم که حتماً این قطعه رو از یک مرکز خرید معتبر تهیه کنین.

کلام آخر

همونطور که توی این محتوا اشاره کردیم، یکی از انواع موتورهایی که می‌تونه به عنوان موتور آسانسور مورد استفاده قرار بگیره، موتور گریلسه. این موتور هم مانند سایر انواع موتورها قطعات مختلفی داره که هر کدوم از این قطعات، می‌تونن توی کارکرد بهتر موتور آسانسور تاثیر قابل توجهی داشته باشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *